De presentatie van het vooronderzoek is de moeite van het lezen waard. Het rapport van het vooronderzoek was niet openbaar. Het uiteindelijke eindrapport van de Raad voor de Luchtvaart (februari 1994) is dat wel. De onderstaande lezing is een samenvatting van het 'niet openbare' rapport.

Special Load Notification El Al flight 1862: bekend vanaf 4 oktober 1992 en nooit geheim geweest
PDF – 401,1 KB 3 downloads
De volledige NOTOC van de vlucht New York naar Amsterdam (DUS NIET VAN DE VLUCHT AMSTERDAM - Tel AVIV)
PDF – 2,7 MB 1 download
Werkafspraken vooronderzoek Raad voor de Luchtvaart en Minister
PDF – 497,7 KB 34 downloads
4 E Brief naar Tweede Kamer met DFDR info
PDF – 1,1 MB 32 downloads
Brief H.N. Wolleswinkel aan Hanja Maij-Weggen 7 12 1992
PDF – 1,1 MB 41 downloads
Ondersteuning Directeur-Generaal Weck
PDF – 233,2 KB 23 downloads
Uitvoering onderzoek EL AL 1862 F.J. Erhart
PDF – 2,2 MB 35 downloads
14 Oktober 1993 presentatie vooronderzoek Ir. H.N. Wolleswinkel
PDF – 4,6 MB 38 downloads
Redactie NOVA 30 03 1999 uitnodiging Wolleswinkel reactie enquête
PDF – 314,8 KB 36 downloads
Brief aan Boeing voortgang recommendations
PDF – 647,9 KB 30 downloads
Technische beschouwing scheefstand motoren van de heer Louis Bertholet
PDF – 1,3 MB 32 downloads
Brief Rvd L Muller aan enquetecommissie 25 2 1999
PDF – 2,3 MB 34 downloads
Brief Wolleswinkel aan Pans 14 04 1999 over spreekrecht positie vooronderzoeker
PDF – 265,4 KB 39 downloads
Brief Pans aan Wolleswinkel
PDF – 512,5 KB 40 downloads
Mevrouw De Minister
PDF – 709,4 KB 42 downloads
Open brief Wolleswinkel aan Meyer
PDF – 1,9 MB 84 downloads
Memo woordvoeringslijn enquête
PDF – 367,5 KB 35 downloads
Faro Crash windshear 22 Dec 1992 Martin Schroder en Maij-Weggen
PDF – 174,9 KB 29 downloads

Uit de onderstaande download blijkt dat de Raad voor de Luchtvaart een ernstig meningsverschil kreeg met politicus R. van Gijzel

Overleg Vaste commissie Verkeer en Waterstaat 20 November 1996
PDF – 613,9 KB 17 downloads

Uit de onderstaande brief van de heer Carel Boer blijkt dat er veel ongerustheid is over verarmd uranium. De informatie die de heer Boer heeft is afkomstig van de pers, en die informatie is onjuist. Binnen 2 maanden krijgt de heer Boer de goede informatie van de minister van Verkeer en Waterstaat. De heer Carel Boer informeert de PVDA (R.Van Gijzel), Groen Links, het NOS journaal, AT5, de Amsterdamse Deelraad Zuid-Oost, het ANP, De Groenen en het Service Platform Amsterdam om zijn verhaal kracht bij te zetten

Brief Carel Boer en antwoord van Minister Maij-Weggen 16 Juni 1994
PDF – 1,9 MB 22 downloads
Schriftelijke reactie n.a.v. algemeen overleg Vaste Kamer Commissie 26 april 1995 inzake El Al Ongeval
PDF – 5,3 MB 22 downloads
FAA brief over aanbevelingen
PDF – 953,5 KB 20 downloads

In het onderstaande artikel voor een gezaghebbend tijdschrift wordt de verantwoordelijkheid van de piloot en de verkeersleiding uiteengezet. Men ziet geen aanleiding om te twijfelen aan het basisprincipe dat de gezagvoerder het voor het zeggen heeft in geval van een emergency. Het wordt ook duidelijk dat er weldegelijk naar het belang van 'third parties' (d.w.z. de mogelijke slachtoffers op de grond) gekeken moet worden. Dat is in Nederland ook gebeurd met het 3PR onderzoek dat aan de Tweede Kamer gerapporteerd is.

Luchtverkeersleiding Airspace & Law verantwoordelijkheid piloot verkeersleiding
PDF – 8,5 MB 18 downloads

Het door de familie Wolleswinkel ter beschikking gestelde archief van de in oktober 2023 overleden vooronderzoeker de heer ir. H.N. Wolleswinkel