De presentatie van het vooronderzoek is de moeite van het lezen waard. Het rapport van het vooronderzoek was niet openbaar. Het uiteindelijke eindrapport van de Raad voor de Luchtvaart (februari 1994) is dat wel. De onderstaande lezing is een samenvatting van het 'niet openbare' rapport.
Uit de onderstaande download blijkt dat de Raad voor de Luchtvaart een ernstig meningsverschil kreeg met politicus R. van Gijzel
Uit de onderstaande brief van de heer Carel Boer blijkt dat er veel ongerustheid is over verarmd uranium. De informatie die de heer Boer heeft is afkomstig van de pers, en die informatie is onjuist. Binnen 2 maanden krijgt de heer Boer de goede informatie van de minister van Verkeer en Waterstaat. De heer Carel Boer informeert de PVDA (R.Van Gijzel), Groen Links, het NOS journaal, AT5, de Amsterdamse Deelraad Zuid-Oost, het ANP, De Groenen en het Service Platform Amsterdam om zijn verhaal kracht bij te zetten
In het onderstaande artikel voor een gezaghebbend tijdschrift wordt de verantwoordelijkheid van de piloot en de verkeersleiding uiteengezet. Men ziet geen aanleiding om te twijfelen aan het basisprincipe dat de gezagvoerder het voor het zeggen heeft in geval van een emergency. Het wordt ook duidelijk dat er weldegelijk naar het belang van 'third parties' (d.w.z. de mogelijke slachtoffers op de grond) gekeken moet worden. Dat is in Nederland ook gebeurd met het 3PR onderzoek dat aan de Tweede Kamer gerapporteerd is.
Het door de familie Wolleswinkel ter beschikking gestelde archief van de in oktober 2023 overleden vooronderzoeker de heer ir. H.N. Wolleswinkel